7 de juny del 2011

LES EMOCIONS

AQUEST TRIMESTRE ENS HEM PROPOSAT ELS SEGÜENTS OBJECTIUS:

- TREBALLAR LES EMOCIONS AMB EL GRUP CLASSE AMB L'OBJECTIU DE RECONÈIXER-LES I EXPERIMENTAR-LES A TRAVÉS D'UN CONTE.

- FOMENTAR LES HABILITATS SOCIALS COM LA RELACIÓ ENTRE IGUALS, EL RESPECTE AMB ELS COMPANYS I LES SEVES EMOCIONS, SABER ESCOLTAR, PARTICIPAR...

I HO HEM TREBALLAT AIXÍ:

EL NOSTRE AMIC FREDERIC ENS HA ESCRIT UNA CARTA I ENS HA EXPLICAT QUE HI HA UNA GRANJA QUE TÉ UN PROBLEMA AMB EL SOL. MITJANÇANT AQUESTA HISTÒRIA, HEM ANAT REALITZANT UNA SÈRIE D'ACTIVITATS.

1a PART

"HI HAVIA UNA VEGADA UN SOL QUE BRILLAVA MOLT. ELS SEUS RAJOS DONAVEN LLUM I ESCALFOR. VIVIA AMUNT, MOLT AMUNT EN EL CEL, PERÒ ESTAVA TOT SOL.

- UF... - ES QUEIXAVA - EM SENTO TAN SOL I TAN TRIST, TANT DE BO TINGUÉS ALGUN AMIC PER JUGAR.
I TAN TRIST ESTAVA, QUE ES VA ANAR POSANT MALALT I, UN DIA, VA DEIXAR DE BRILLAR".



DESPRÉS DE CONTAR AQUEST FRAGMENT DEL CONTE, CADA FILLET/A HA ANAT EXPLICANT...
QUÈ ENS POSA TRISTOS?

JAUME: "A JO SI SA MEVA S'ÀVIA SE MOR".
DIEGO: "QUE SA MEVA... A JO NO ME POSA RES TRIST (SOMRIU), PERQUÈ JO I SA  MEVA GERMANA JUGAM BÉ".
NIL: "QUAN QUALCÚ ROMP UN JUGUET QUE TENC JO".
ZAIRA: "QUE ME POSARIA TRISTA SI SA MEVA ÀVIA SE MOR".
MARINA: "SI UN FILLET TIRA UN JUGUET MEU A SA PAPELERA".
TONI: "QUE N'ÍKER NO M'HAVIA DEIXAT SA SEVA PSP PETITA".
JAUME: "QUE, COM QUE ES MEU MOIX S'HA MORT, ME FA POSAR TRIST".
HUGO: "QUE ES MEU L'AVI S'HA MORIT".
JORDI: "JO HAVIA FET UN CASTELL, PERÒ VOLIA FER UNA ALTRA COSA I VAIG TENIR QUE DESTROSSAR ES CASTELL I ESTAVA TRIST".
MARTA: "SI TIREN UN JUGUET MEU, ESTARÉ TRISTA".
RUBY: "NO HE FET UNA COSA QUE ME FA POSAR TRISTA".
MARIA: "SI UN NENE ME TIRA UN JUGUET A SA BASURA".
JAUME: "SI... COM QUE ES MEU CAVALL DE S'HORT ESTÀ MOLT VELL, ME FA POR QUE SE MORI".
TONI: "A JO ME PASSA UNA COSA MOLT TRISTA, NA NUSCA, QUE ÉS UN CA, ES VA MORIR".
RUBY: "ES HÀMSTER DE SA MEVA GERMANA ES VA MORIR".
ZAIRA: "QUE A JO ME FA PENA QUE AVUI S'HA MORT UN PEIX, EN TENIA DOS A CA NOSTRA".
DIEGO: "QUE ME TIRIN UN JUGUET A SA PAPELERA PERQUÈ ESTÀ VELL".
MARC: "A MI ME FA POSAR TRIST QUE UNA TORTUGA SE MORI, PERQUÈ HI HA MOLTS GAVILANS".
MARINA: "QUE UN CONILL D'UNA COSINA MEVA S'HA MORT PERQUÈ UN ANIMAL HI VA ANAR".
ALEXIS: "RES".
HUGO: "SI ME TIREN UN JUGUET A N'ES FEMS".
IRENE: "ES MEU MOIX TÉ TRES ANYS I JA LI CAUEN PÈLS, AMB TRES ANYS JA ÉS VELL..."

2a PART

"A LA TERRA HI VIVIEN MOLTS D'ANIMALS I PLANTES. EL DIA QUE EL SOL ES VA POSAR MALALT, ES VAN QUEDAR A LES FOSQUES I VAN COMENÇAR A TENIR MOLT DE FRED. UN GALL QUE VIVIA A UNA GRANJA, VEIENT QUE EL SOL NO SORTIA, I NO PODIA CANTAR  COM CADA MATÍ, VA ANAR A AVISAR ALS ALTRES ANIMALS DE LA GRANJA:
- AVUI EL SOL NO HA SORTIT, FA MOLT DE FRED I ESTEM A LES FOSQUES!
ELS ANIMALS ES VAN ENFADAR MOLT".

LES PRINCESES I ELS CAVALLERS TAMBÉ ENS SABEM ENFADAR...



 

3a PART

LLAVORS, ENTRE TOTS, VAN DECIDIR FER UNA TORRE MOLT ALTA, PER PODER  ARRIBAR FINS EL SOL.                                                
AIXÍ, LA VACA, ES VA POSAR BAIX DE TOT.
-MUUU... - FEIA LA VACA.
 DAMUNT DE LA VACA S’HI VA ENFILAR EL CAVALL.
-IIIIIIII... - FEIA EL CAVALL.
 DAMUNT DEL CAVALL, S’HI VA ENFILAR L’ASE.
- IAAAA, IAAAA... - FEIA L’ASE.
 DAMUNT DE L’ASE, S’HI VA ENFILAR EL PORC.
- OING,OING... - FEIA EL PORQUET.
 DAMUNT DEL PORC, S’HI VA ENFILAR EL BE, QUE FEIA: - BEEEEE, BEEEEE...
 DAMUNT DEL BE, S’HI VA ENFILAR EL GALL, QUE CANTAVA: - KIKIRIKIIII...
 DAMUNT DEL GALL S’HI VA ENFILAR EL MOIX.
- MEU, MEU... - FEIA EL MOIXET.
 I DALT DE TOT, S’HI VA ENFILAR EL CA, QUE FEIA: - BUB, BUB...
I TAN ALTA ERA LA TORRE, QUE VAN PODER ARRIBAR FINS EL SOL.
EL CA LI VA DIR :
- SOL, PERQUÈ NO HAS SORTIT AVUI? 
- PERQUÈ ESTIC MOLT TRIST, AQUÍ DALT ESTIC MOLT SOL I NO TENC AMICS - VA RESPONDRE.”
LES PRINCESES I ELS CAVALLERS HEM APRÈS QUE, SI ENS AJUDEM I SOM TOTS AMICS, LES COSES SURTEN MOLT MILLOR I PODEM ACONSEGUIR EL QUÈ ENS PROPOSEM.
EL JOC QUE HEM FET HA ESTAT EL JOC DE LES CADIRES.
AQUEST JOC ENS HA AJUDAT A ENTENDRE EL SIGNIFICAT DEL COMPANYERISME.
HI HEM JUGAT D'UNA MANERA UN POC DIFERENT. QUAN LA MÚSICA SONAVA ELS FILLETS I FILLETES HAVÍEM DE BALLAR, QUAN S'ATURAVA ENS HAVÍEM DE SEURE TOTS SENSE TOCAR AL TERRA. DE CADA VEGADA QUEDAVEN MENYS CADIRES I ENS HAVÍEM D'AJUDAR PERQUÈ NINGÚ PODIA TOCAR L'ENTERRA!
4a PART

LLAVORS EL CA LI VA DIR :
- NOSALTRES PODEM SER ELS TEUS AMICS. TOTS T’ESTIMEM MOLT. ENS AGRADA LA TEVA LLUM I LA TEVA ESCALFOR.
I ENTRE TOTS ELS ANIMALS LI VAN CANTAR UNA CANÇÓ QUE FEIA AIXÍ:
- SOL, SOLET, VINE’M A VEURE VINE’M A VEURE,
SOL SOLET VINE’M A VEURE QUE TINC FRED!
EL SOL QUAN VA SENTIR LA CANÇÓ ES VA POSAR MOLT CONTENT I VA TORNAR A BRILLAR.
- QUE CONTENT QUE ESTIC DE TENIR TANTS AMICS. ARA JA NO EM SENTO SOL.
I AIXÍ VA SER COM ELS  ANIMALS VAN DEIXAR D’ESTAR A LES FOSQUES I TENIR FRED, I TOTS VAN ESTAR MOLT CONTENTS.
I CONTE CONTAT, CONTE ACABAT."
DESPRE´S D'HAVER EXPERIMENTAT LES DIFERENTS EMOCIONS I PER ACABAR AMB AQUESTA TASCA, ELS FILLETS I FILLETES DE LA CLASSE DE LES PRINCESES I ELS CAVALLERS, COM SI FOSSIM ELS ANIMALS DE LA GRANJA, HEM BALLAT UNA CANÇÓ MOLT ALEGRE  A LES FOSQUES  I D'UNA MANERA MOLT DIVERTIDA!